Vraget Coop-chef leverer digitale kundevogne til Netto
Dagligvarekæden Netto lancerer nu i udvalgte butikker en digital indkøbsvogn - et nyt, digitalt checkout-system, som selv genkender og registrerer varerne undervejs, hvorefter betalingen sker med Scan&Go.
Den digitale indkøbsvogn forbindes til Netto+-appen på kundens smartphone. Herfra kan vognen fyldes med alle typer varer, mens de registreres på den digitale kvittering på telefonen, som med få tryk kan betales via appen. Dermed behøver kunderne ikke at skulle forbi de traditionelle kasselinjer, men kan klare det hele selv.
Foreløbig er der tale om testperiode i samarbejde med den New Zealandske virksomhed Imagr, som laver automatiske checkout-løsninger til supermarkeder.
Imagr har siden årsskiftet haft den vragede Coop-topchef Peter Høgsted som kommerciel direktør. Peter Høgsted blev i september 2020 erstattet som øverste i Coop af Kræn Østergård Nielsen. Og nu leverer han altså fremtidens kundeoplevelse til Nettos kunder.
– Detailbranchen udvikler sig hele tiden, og hvis vi fortsat skal være aktuelle for vores kunder, skal vi også være villige til at afprøve fremtidens løsninger i dag. Kunderne efterspørger innovation, og derfor glæder vi os til at teste det nye checkoutsystem som de første i hele Europa i fem Netto’er, siger direktør i Netto Braw Bakir, i en pressemeddelelse.
Løsningen bliver implementeret i de fem Netto-butikker i perioden 20. maj til 1. juli.